ماشین سازی صنعت کاران مهر

ماشین سازی صنعت کاران مهر(ساخت ماشین آلات بسته بندی)

ماشین سازی صنعت کاران مهر(ساخت ماشین آلات بسته بندی)

ماشین سازی صنعت کاران مهر با مدیریت مهندس مهدی دارابی فعالیت خود را از سال 1385 در زمینه طراحی و مشاوره وساخت ماشین الات صنعتی و بسته بندی آغاز نمود. این مجموعه سازنده انواع دستگاه پرکن مایعات رقیق ،غلیظ ،و اسیدی ،پرکن آب معدنی، پرکن انواع پودر ،کیسه پرکن ،درب بند، درب گذار ،میکسرپودر (ریبون بلندر ) ،نوار نقاله، شیرینگ ،شیرینگ لیبل، لیبل زن ، سیل القایی ،استرچ پالت، دستگاه سشتشوی میوه و سبزیجات و.......آماده همکاری میباشد.
دستگاههای ساخته شده قبل از ارسال توسط قسمت کنترل کیفی بررسی و تست می شود.
تمامی دستگاهها دارای یکسال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد .
هدف ما جلب رضایت و اطمینان شماست این هدف بزرگ نشان دهنده آن است که ماشین سازی صنعت کاران مهر به مشتریان خود که دوستان ما هستند همواره وفادار خواهد ماند

طراحی قطعات نوار نقاله

طراحی قطعات نوار نقاله

طراحی و ساخت قطعات نوار نقاله های کوچک و بزرگ در صنایع مختلف از جمله صنایع فولاد، شرکت های گنداله سازی، صنایع تولید کنسانتره، صنایع سیمان، آهک و گچ، مس، آسفالت، صنایع غذایی، قند، گندم و برنج، نوار نقاله های بارگیر کشتی، معادن، صنایع بازیافت زباله، صنایع کاغذ سازی، صنایع نفت و پتروشیمی، نوار نقاله های چند کیلومتری تونل های مترو و تونل های انتقال آب، نوار نقاله های شرکت های نمک و محصولات شیمیایی و . . . می باشد.

 

 

طراحی قطعات نوار نقاله

ساخت نوار نقاله

نوار نقاله به صفحات متحرکی از جنس لاستیک و فلز گفته می‌شود که به وسیله یک موتور و گیربکس به حرکت درمی‌آید. از این وسیله برای جابه‌ جایی و انتقال وسایل، محصولات و بسته‌ها استفاده می‌ گردد. با توجه به نحوه کاربرد، طول مسیر جابه‌ جایی، وزن کالا و محصول انواع نوار نقاله متفاوت است.
نوار نقاله در ساده ترین حالت از یک جفت غلطک تشکیل شده که به یکی از آنها نیرو اعمال می شود و بین آنها یک تسمه نقاله بی انتها کشیده شده است. ساخت دستگاه نوار نقاله برای باربری در مسافت های کوتاه طراحی شده است. ولی برای نوار های با طول بیشتر، از قرقره هایی در طول نوار استفاده می شود.
بخش محرک، معمولا از یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده و کوپلینگ تشکیل شده است.

ترتیب های مختلف نوار نقاله

نوار نقاله می تواند پروفیل و مسیرهای متفاوتی داشته باشد. برای ساخت نوار باید به اطلاعات زیر دسترسی داشته باشیم.

ساختمان نوار نقاله
ویژگی های مواد حمل شونده
پارامترهای پایه طراحی
محاسبات نوار نقاله

ساختمان نوارنقاله

نوار
قرقره ها
تجهیزات محرک نوارنقاله
غلطک ها
وسایل کشیدن نوار نقاله
تمیز کننده ها
بارگیری نوار نقاله

طراحی نوار های نقاله

پس از تعیین شرایط کارکرد و جنس نوار نقاله، پارامتر های اصلی که باید تعیین شوند عبارتند از:

سرعت نوار نقاله

سرعت نوار نقاله یا سرعت انتقال مواد بر حسب متر بر ثانیه بیان شده و باید بر اساس ترکیب مواد انتقالی و نیز شرایط کارکرد سیستم نوار نقاله انتخاب شود. تعیین سرعت مناسب نوار بیان می کند که هرچه سرعت نوار بالاتر باشد، پهنای نوار کمتر، کشش نوار کمتر و احتمال سایش و پارگی بیشتر است و برعکس. بدیهی است از نظر اقتصادی باید از بیشترین سرعت ممکن برای انتقال مواد استفاده کرد.

پهنای نوار نقاله

در مورد پهنای نوار مورد نیاز نیز باید از مقادیر استاندارد استفاده کرد که بر حسب میلی متر عبارتند از 300، 400، 500، 650، 800، 1000، 1200، 1400، 1600، 1800، 2000، 2200 .
در مورد مواد انتقالی که اندازه بزرگترین قطعاتشان مشخص نیست، لازم است بر اساس میزان چسبندگی ذرات و قطعات، یک طول مشخصه را تخمین زد.

الگوی توزیع رولیک ها

ساختار و الگوی استفاده از رولیک ها بستگی به نوع کاربرد در نظر گرفته شده برای آن ها داشته و تعداد زاویه هریک از رولیک ها در یک ردیف نگهدارنده نوار بر اساس سطح مقطع بار انتقالی و ظرفیت انتقال مواد بستگی دارد.
فاصله رولیک های نگهدارنده از یکدیگر به بار قابل تحمل هریک از رولیک ها، کشش قابل تحمل نوار و میزان شکم دادگی مجاز نوار نقاله در حد فاصل بین دو رولیک بستگی دارد و بار در دست بودن سرعت انتقال نوار، می توان به سرعت دورانی رولیک ها دست یافت.

سطح مقطع بار انتقالی

با توجه به زاویه لبه های نوار و زاویه انباشتگی مواد روی نوار، می توان سطح مقطع باز انتقالی را تخمین زد.

ظرفیت انتقال نوار نقاله

ظرفیت انتقال نوار نقاله به سطح مقطع بار روی نوار، سرعت انتقال مواد بستگی مستقیم دارد.

  • صنعت کاران مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی